PONIEDZIAŁEK 12.04.2021

„Dwie ręce, dziesięć palców”, zabawa paluszkowa:

„Filemon i Bonifacy” Urszula Machcińska, wiersz
Rodzicu, przeczytaj dziecku wiersz i zadaj pytania do jego treści

 Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?

– jak nazywają się bohaterowie wiersza?

– jak wygląda Filemon?

– jak wygląda Bonifacy? – co lubią robić koty z wiersza?

Filemon to bardzo ciekawski mały kotek. Co rusz coś mu się przytrafia. Dla młodego kociaka świat jest pełen niespodzianek i wyzwań. Na podwórku i w wiejskim domku tyle się przecież dzieje: myszy harcują, lis czai się na kury, jakieś strachy kołaczą się na strychu. Niektóre kocie wyprawy mogą być naprawdę niebezpieczne. Z opresji ratuje Filemona stary czarny kocur Bonifacy, całymi dniami wylegujący się na piecu. Od niego tytułowy bohater pobiera życiowe nauki. Jednak ani myśli stosować się do nich, musi wszystko sprawdzić sam. Jak to mały kociak.

 „Przygody kota Filemona”, film animowany
Zapraszam do objerzenia jednego z odcinków filmu:

link do filmu    „Jak pies z kotem”

link do filmu   „Poczekaj Bonifacy”

link do filmu „Słodkie życie”

link do filmu     „Poważne zmartwienie” 

„Jak powstaje film animowany?”, film edukacyjny:

link do filmu

„Kotek”, praca plastyczna:

Wykonanie kota z rolki po papierze toaletowym. Dziecko maluje farbami lub kredkami rolkę. Wycina (z pomocą osoby dorosłej) z papieru głowę i ogon kota i przykleja w odpowiednich miejscach.

„My jesteśmy kotki dwa”, zabawa muzyczna
Zachęcam do zaśpiewania i pokazywania znanej Wam piosenki:

link do piosenki

1.My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwa uszka ma.
/ 2x A-a-a, kotki dwa, każdy z nas dwa uszka ma.

2.My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwa oczka ma.
/ 2x A-a-a, kotki dwa, każdy z nas dwa oczka ma.

3.My jesteśmy kotki dwa, Każdy znas wąsiki ma.
/2x A-a-a, kotki dwa, każdy znas wąsiki ma.

4.My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas pazurki ma.
/2x A-a-a, kotki dwa, każdy z nas pazurki ma.

5.My jesteśmy kotki dwa, każdy z nas dwie łapki ma.
/2x A-a-a, kotki dwa, dzieci-kotki, cha, cha, cha.

Zadania Karty Pracy 5- latki  strona 2-3

                                   6- latki strona 2-3