PIĄTEK 16.04.2021

 „Głowa mówi”, zabawa muzyczna:

link do zabawy

Głowa mówi tak, tak, tak.
Głowa mówi nie, nie, nie.
Moja głowa wesoło kręci się /2x
Ta, tak, tak.
Nie, nie, nie.
Moja głowa wesoło kręci się

 „Przepraszam i dziękuję”, nauka piosenki:

link do piosenki

1. Przepraszam i dziękuję,
magiczne słowa znam
i jeszcze słowo: proszę
przypominam wam.

Ref.: Dobre wychowanie 
to jest ważna sprawa, 
grzeczny bądź i miły, 
taka moja rada. 

2. Pamiętać zawsze musisz,
gdy obiad smaczny jesz,
że mlaskać nie wypada,
dobrze o tym wiesz.

Ref.: Dobre wychowanie… 

3. A kiedy z kolegami
wesoło spędzasz czas,
to możesz do zabawy
też zaprosić nas.

Ref.: Dobre wychowanie… 

„Grozik”, nauka tańca

link do tańca

Poszło dziewczę po ziele
po ziele, po ziele (dziecko porusza się po obwodzie koła)
nazbierało niewiele, niewiele, hej! (na słowo „hej”- dziecko zatrzymuje się)
Przyszedł do niej braciszek (tupią w miejscu)
połamał jej koszyczek! (klaszczą w dłonie)
Oj ty, ty! Oj, ty, ty! (grożą palcem, na przemian prawej i lewej ręki)
Za koszyczek zapłać mi! (chwytają się za ręce i wykonują obrót dookoła własnej osi)

„Zagadki”, utrwalanie wiadomości na temat teatru

Wielki, piękny gmach,
w nim są sztuki grane,
raz na jakiś czas
pójść tam jest wskazane (teatr)

Może to byś księga,
berło albo szpada,
bez niego aktorowi
wystąpić nie wypada (rekwizyt)

Wciela się w nią aktor

na czas przedstawienia,

na tę krótką chwilę

swą tożsamość zmienia (rola)

Co to za uczucie,

co dopada aktora,

kiedy wyjść na scenę

przychodzi już pora? (trema)

Gdy unosi się w górę,

aktorzy się zjawiają,

gdy na dół opada

–  w pas się nam kłaniają (kurtyna)

Szykownie ubrany

na widowni siedzi

i z zapartym tchem

akcję sztuki śledzi (widz) 

Zabawy ruchowe:

Do zabaw potrzebny będzie mały miękki woreczek bądź poduszka

Chodzenie z woreczkiem na głowie
Dziecko kładzie woreczek na głowie i chodzi po pokoju z wyprostowanymi rękami, starając się aby woreczek nie spadł  z głowy. Jeżeli woreczek spadnie należy go podnieść. Zwracamy uwagę na prawidłowa sylwetkę.

Utrzymaj woreczek na głowie
Dziecko chodzi po pokoju z woreczkiem na głowie. Na dany sygnał wykonuje siad skrzyżny, po czym wstaje i chodzi dalej, nie przytrzymując woreczka rękoma.

Rzuty woreczkiem w górę
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym trzymając w dłoniach woreczek. Rzucaj nim w górę i stara się go chwycić zanim spadnie na podłogę, następnie:
– jedną ręką rzuca, drugą łapie
– przed złapaniem woreczka klaszcze w dłonie 1- 2- 3 razy

 Rzuty woreczkiem do wiaderka
Dziecko stoi w odległości około 2- 3 metrów i rzuca woreczkiem do wiaderka.

 Rzut woreczkiem obunóż
Dziecko siedzi trzymając woreczek między stopami. Na dany znak podrzuca woreczki w górę.

 Rzut woreczkiem w górę
Dziecko siedzą trzymając woreczek palcami jednej stopy. Na dany sygnał  podrzuca woreczek jak najwyżej w górę. Dziecko powinno wykonywać rzuty raz prawą, raz lewą nogą.

Podrzucanie woreczka nogą i chwyt w dłonie
Dziecko staje kładąc woreczek na jednej stopie. Unosi nogę z woreczkiem i podrzuca woreczek w górę, starając się złapać go w dłonie zanim upadnie na podłogę.

Chód z woreczkami
Dziecko stoi trzymając woreczki palcami stóp. Na dany sygnał zaczyna chodzić po pokoju, wysoko unosząc kolana i utrzymując woreczek palcami stóp

Zadania Karty Pracy 5- latki  strona 10

                                    6- latki strona 10

ZADANIA DODATKOWE: