Materiały na środę 14 kwietnia 🙂 Miłego dnia Niedźwiadki 🙂

Słuchanie wiersza H. Kruk pt. „Świeci słonko”, ilustrowanego ruchem:

Świeci słoneczko jasne, (dziecko unosi ręce do góry)
wieje wiosenny wiatr (wymachuje rękami nad głową).
I każdy ma ochotę (maszeruje w różnych kierunkach)
wędrować sobie w świat.
Grzeje słoneczko jasne, (pokazuje słońce prawą ręką, a potem lewą),
pada wiosenny deszcz. (przysiada, stuka palcami o podłogę)
Urosną śliczne kwiatki, (powoli unosi się do pozycji stojącej),
my urośniemy też. (wspina się na palce).

Rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zjawisk atmosferycznych i pogody: deszcz, wiatr, słońce, śnieg, burza. Rozpoznawanie symboli pogodowych na ilustracjach.

Jest to złocista, świetlista kula, kiedy wcześnie wstaję – dzień nastaje, kiedy zaś zachodzi – to noc do nas przychodzi. (słońce)

Biały jak mąka, albo drobna kasza, gdy zaściele ziemię na sanki zaprasza. (śnieg)

Co to odgadnij! Pada z chmury w dół. Jest tylko na dworze, suchy być nie może. (deszcz)

Jasny zygzak na ciemnym niebie. Może podczas burzy przestraszyć i ciebie. (błyskawica)

Szumi, gwiżdże, czasem gna. Skąd i dokąd? Kto go zna? Dmucha, szarpie, czasem rwie. Po co? Za co? Kto go wie? (wiatr)

Zabawy z gazetami:
Dziecko naśladuje wiatr poprzez dmuchanie na gazetę, szeleści gazetami tworząc ulewę, przemienia gazetę w parasol, robi wg własnych pomysłów z gazet płaszcz przeciwdeszczowy.

„Kalendarz pogody”:
dziecko codziennie obserwuje pogodę i zaznacza ją za pomocą symboli w „Kalendarzu pogody” załączonym na stronie:

Do kalendarza pogody użyć można poniższych ikonek lub rysować własne 🙂

Karty pracy:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie slońce-grafomotoryka-724x1024-1.jpg