Słuchanie wiersza „Co fajnego jest w lecie?” Maciejki Majzon:

Co fajnego jest w lecie?
Najfajniejsze na świecie
są dojrzałe truskawki,
z fontannami sadzawki,
prosto z lasu poziomki
oraz na drzewach domki
i dojrzałe czereśnie.
Słoneczko wstaje wcześnie,
dni są takie gorące,
kwitną kwiaty na łące,
wszystko pachnie w ogrodzie
i latają motyle…
Fajnych rzeczy jest tyle,
że ich nie wymienimy,
ale wszyscy myślimy,
że dobrze by się stało,
by lato tu zostało…

Pytania do wiersza:  O czym jest wiersz? Jakie owoce pojawiły się w wierszu? Czy Ty też je lubisz? Co jeszcze fajnego jest w lecie? Co można robić w letni dzień?

„Czym się różnią?” – ćwiczenie spostrzegawczości:
rodzic ustawia po dwa lub trzy takie same przedmioty różniące się między sobą jakąś cechą, np.: dwie (trzy) takie same kredki w innym kolorze, różniące się długością, dwa (trzy) drewniane klocki w różnym kształcie, klocki plastikowe w różnych kolorach itp. Dziecko porównuje i mówi, czym się różnią te przedmioty.

„Nad morzem” – zabawa plastyczna:
Dziecko projektuje według własnego pomysłu plażę i morze, używając: grysiku, kaszy, kleju, papieru kolorowego i kredek.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  – zabawy ruchowe z dzieciństwa Mamy i Taty:
Raz, dwa, trzy – baba jaga patrzy  – Jedna osoba z rodziny to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie reszta rodziny szybko biegnie w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.

Ciuciubabka  – Dziecko/dorosły, który jest ciuciubabką, stoi w środku koła z zawiązanymi oczami. Rodzina śpiewa znaną piosenkę, a ciuciubabka próbuje ich złapać.

Kolory   – Osoba, która na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Pozostali członkowie rodziny siadają w szeregu naprzeciwko. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego z rodziny wymieniając przy tym różne kolory. Wszystkie osoby łapią i odrzucają  piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”. Zmiana z prowadzącym następuje, gdy ktoś złapie piłkę, mimo że padło hasło „czarny!”.

Gra w klasy   – Narysuj na chodniku kratki do gry w klasy i ponumeruj je do pięciu. Pokaż dziecku, jak rzucić kamyk, patyk na jedną z kratek. Zachęć malca do skakania po kratkach,  aż znajdzie się na numerze, na który upadł rzucony przedmiot.

Nauczycielskie zacisze: Wakacyjne klimaty - karty pracy do pobrania
Wielka księga wakacji | Magdalena Marczewska, Wiesława Żaba ...

Język angielski: Piosenka Let’s Go To The Beach 

link do piosenki

Połącz w pary

summer picture matching worksheet
On My Way to K! {summer practice pack (con immagini) | Idee per la ...