Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi „Spacerkiem po łące”:

Jest piękny wiosenny dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer na pobliską łąkę (dziecko maszeruje w różnych kierunkach po domu). Słońce mocno świeci, a wiatr rozdmuchiwał nasiona roślin (dziecko chodzi na czworakach i dmucha na rośliny). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie pojawiło się jakieś zwierzątko. Rozglądamy się dookoła. Nagle dzieci usłyszały pierwsze odgłosy. To pracowite pszczółki krążyły nad kwiatami szukając najpiękniejszych aby zebrać z nich nektar (dziecko lata jak pszczółka, machając rękami- skrzydełkami), wesoło bzyczały nawołując się nawzajem (naśladuje bzyczenie pszczół: bzz, bzz). Na listkach koniczyny siedziały koniki polne poruszając śmiesznie łapkami (dziecko siedzi poruszają w dowolny sposób kończynami), cykając cichutko (naśladuje dźwięk: cyt, cyt). Nagle nie wiadomo skąd pojawiły się żaby (dziecko naśladuje skakanie żabek), kumka głośno (naśladuje kumkanie: kum, kum, kum) jakby ostrzegały się przed jakimś niebezpieczeństwem. Miały rację, że były takie zdenerwowane bo na łące pojawiły się bociany, chodziły unosząc wysoko nogi (naśladuje chód bociana) rozglądając się na boki, co chwilę przystawały i pochylały się do przodu jakby czegoś szukały w trawie. Ponieważ niczego nie mogły znaleźć –złe klekotały (naśladuje głos bociana: kle, kle). Wysoko nad łąką krążył skowronek śpiewając wiosenną piosenkę (naśladuje głos skowronka: dzyń, dzyń), odpowiadał mu wróbel (naśladuje głos wróbla: ćwir, ćwir), który poszukiwał pokarmu dla swoich głodnych dzieci. Czekały one niedaleko w gniazdku piszcząc: pi, pi, pi. Nad łąką latały kolorowe motyle, co pewien czas siadając na kwiatach (dziecko naśladuje ruch latających motylków). Wiosenny wietrzyk poruszał trawą, kwiatami szumiąc wesołe piosenki szszszsz…..szszsz….szszuuu.
Nagle zerwał się wiatr i na niebie ukazała się wielka czarna chmura. Chmura zazdrościła zwierzętom ich łąki i ich radości i postanowiła porwać mieszkańców łąki. Otoczyła ich wszystkich i zabrała ze sobą. Na łące zrobiło się cicho i smutno. Nie było już słychać brzęczenia pszczół, pobzykiwania komarów, nie słychać było kumkania żab ani odległego klekotania bociana. Zniknął kret, a także inne owady: biedronki i motyle, osy. Co prawda kwiaty nadal rosły, ale łąka była teraz pusta i smutna.

Pokaz ilustracji pustej łąki, aby zapełnić ją zwierzętami trzeba wykonać następujące zadania:


Obraz na płótnie Łąka Droga と と Aozora • Pixers® • Żyjemy by ...

– losowanie zagadek o poszczególnych zwierzętach
Zagadka 1
Ma żółte i czarne paseczki, lata nad łąką i głośno bzyczy kiedy grzeje słonko… (pszczoła)

Zagadka 2
Czerwone ma nogi, biało- czarne piórka, do wody przed nim żaby dają nurka… (bocian)

Zagadka 3
Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie… (żaby)

Zagadka 4
Ma dwie nóżki, choć nie bodzie, mieszka w trawie albo w wodzie.
Domek swój jak, sami wiecie, nosi zawsze na swym grzbiecie……….(ślimak)

Zagadka 5
Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce….(biedronka)

Zagadka 6
Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe, lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko (motyl)

Zagadka 7
Że jest w ogródku łatwo zgadniecie, skrył się, lecz widać kopczyki ziemi. (kret)

Zagadka 8
Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy, zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)

Zagadka 9
Kolorowe pachnące, w ogrodzie czy na łące, chętnie je zbieramy na bukiet dla mamy. (kwiaty)

Gimnastyka przy piosence pt. „Ręce do góry”

link do piosenki

Piosenka o figurach:

link do piosenki

Zadania do wykonania:

Kolorowy start. 5 i 6 latki. Karty pracy cz. 2 - Tylko ...
figury geometryczne - policz i zapisz - ztorbynauczycielki

Dla chętnych – Zadania grafomotoryczne. Dziecko rysuje liczby i zegar po śladzie. Do zegara musi dorysować wskazówki:

Nauka pisania cyferek dla dzieci od 0 do 10 - Bystre Dziecko
kolorowanki edukacyjne dla dzieci do druku, zegar bez wskazówek ...

Zadanie z języka angielskiego: – Rainbow (tęcza)
Pokoloruj według instrukcji:

Teach your kids about rainbows with this fun worksheet where you can discuss not only what colors make up a rainbow but also how a rainbow is made!

Red – czerwony; Orange – pomarańczowy; Yellow – żółty; Green – zielony; Blue – niebieski; Purple – fioletowy