Śmiech to zdrowie”

Wysłuchanie piosenki pt. „Słoneczko uśmiechnij się”

link do piosenki

Rodzic czyta dziecku wiersz pt. „Ulica Śmieszna”

Jeśli komuś smutno
i do płaczu śpieszno
niech się uda śpiesznie
na ulicę Śmieszną.
Na Śmiesznej w powietrzu
dźwięczy śmiechu nuta
bo jeszcze o smutkach
nikt nie słyszał tutaj.
Szyby w oknach drżą
od śmiechu szczerego.
To dzieci się śmieją.
Z czego? Z byle czego.
I śmiech od ścian domów
odbija się echem
bo tam każdy z każdym
rozmawia ze śmiechem.
Więc zamiast się smucić
to na Śmieszną śpieszcie!
Jeśli tylko jest taka
w Waszym mieście.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat śmiechu:
– czy dziecko lubi się śmiać?
– z czego najczęściej się śmiejemy?
– jak można się śmiać? Pokaż
– jak się czujemy, gdy ktoś nas rozśmieszy?
– jak możemy kogoś rozśmieszyć?

Uzupełnienie wypowiedzi dziecka (śmiech wprawia nas w dobry nastrój, potrafi łagodzić ból, pozytywnie wpływa na serce, przyśpieszając częstotliwość skurczy, zwiększa zaopatrzenie płuc w powietrze, sprzyja również dotlenieniu mózgu – poprawia się koncentracja, gdy dużo się śmiejemy, lepiej przyswajamy informacje i zapamiętujemy, lubimy się śmiać, lubimy ludzi, którzy potrafią nas rozśmieszyć oraz takich którzy dużo się śmieją). Można zapytać również jaki mamy nastrój gdy się śmiejemy. Jaką mamy wtedy minę (wyraz twarzy)?

Zabawa w rozśmieszanie, którą wszyscy dobrze znają… – „Pomidor”
Zobaczymy, czy potraficie rozśmieszyć mamę, tatę rodzeństwo…. Usiądźcie naprzeciwko siebie. Dziecko prowadzące (lub rodzic) zadaje pytania uczestnikom zabawy – każdemu po kolei, ci natomiast mogą odpowiadać tylko „POMIDOR”. Pytania mogą być bardzo różne. Jeśli osoba odpowiadająca zacznie się śmiać lub pomyli się i wypowie inne słowo niż „POMIDOR”, wówczas oddaje fant (np. skarpetka, kapeć).
Na koniec zabawy osoby, które oddały fanty, muszą je odkupić poprzez wykonanie ustalonego przez graczy zadania (np. skakanie jak żabka).

Jeżeli szybko udało się Wam rozśmieszyć partnera zabawy, możecie sobie pogratulować. Następnie zamieńcie się rolami…

Wykonajcie wesołe ćwiczenie logopedyczne

– śmiech na głosce „a” (ha, ha)
– śmiech na głosce „e” (he, he)
– śmiech na głosce „o” (ho, ho)
– śmiech na głosce „i” (hi, hi)
– śmiech „yes” – z uniesionym do góry rękami
– śmiech bezgłośny
– śmiech małpy – jedna ręka drapie się po głowie, druga po brzuchu

Zadania do wykonania: