Rozmowa na temat cech dnia i nocy na podstawie obrazka:

Z jakimi kolorami kojarzy się dzień, a z jakimi noc?
Po czym poznajemy, że jest noc?
Jak wygląda niebo w nocy, a jak w dzień?
Z jakimi dźwiękami kojarzy się noc, a z jakimi dzień?

Zabawa dramowa „Co robimy w dzień, a co w nocy?”

Wydrukuj obrazki pomieszaj je i poproś dziecko aby posegregowało obrazki zgodnie ze schematem poniżej na dzień i noc, opowiedz co widzisz na obrazku.

Rodzic czyta opowiadanie Urszuli Piotrowskiej: „Po nocy dzień, a po dniu – noc”.

Trampolinek bawił się wspaniale na przedszkolnym placu zabaw . Hej, hop! Skakał na trampolinie coraz wyżej i wyżej . –  Słoneczko! – zawołał Trampolinek . – Raz, dwa, trzy i podskoczę tak wysoko, aż do ciebie! –  Może spróbujesz jutro, bo już kończy się dzień – odpowiedziały słoneczne promyki. – Wkrótce słońce zajdzie  i będzie ciemno . I po chwili słońce zaczęło znikać z nieba . Wokoło zrobiło się szaro . Kwiatki w przedszkolnym ogródku stuliły płatki, a wróbelki poćwierkały, poćwierkały na dobranoc i schowały się w gniazdkach. Tampolinek pobiegł do sali . Było cicho, bo zabawki przygotowywały się do snu . –  A ja nie pójdę spać – postanowił Trampolinek. – Zaczekam, aż znowu wróci dzień . –  Ale noc jest do spania – tłumaczyły lalki i zaciągnęły zasłonki w oknach swojego domku . Trampolinek usiadł na werandzie . Patrzył w niebo, na którym pojawił się księżyc i zalśniło mnóstwo gwiazd . Zabawki spały, a Trampolinek liczył gwiazdy . Wreszcie księżyc zauważył Trampolinka . –  Trampolinku, jeśli nie pójdziesz spać, to jutro będziesz zmęczony – przekonywał księżyc,
a gwiazdy migotały przyjaźnie .
I zanuciły kołysankę:

Ciemna noc po jasnym dniu idzie z koszem pełnym snów. Kołysanki płyną z gwiazd, każda inną bajkę zna. Trampolinku, czas na sen, zanim przyjdzie nowy dzień. Trampolinek poszedł do łóżeczka i słodko zasnął . Spał i śniła mu się trampolina… Rano promyki słońca połaskotały go w policzek . –  Wstawaj, Trampolinku, nowy dzień! –  A gdzie księżyc i gwiazdy? – pytał zdziwiony Trampolinek . –  Noc się skończyła – odpowiedziało słonko z promiennym uśmiechem .

Wstały ptaki skoro świt, rannym ptaszkiem bądź i ty. Pięknych przygód dam ci moc, zanim znowu przyjdzie noc.

Trampolinek miał bardzo dobry humorek . –  Hej, hop! Czy wiecie, że zawsze po nocy jest dzień? – zapytał zabawek . –  Wiemy, wiemy! –  A czy wiecie, że kiedy minie dzień, to przyjdzie noc? I wszyscy zaczęli się śmiać i podskakiwać . Hej, hop!

Rozmowa na temat opowiadania:

Jak się zrobiło na dworze, gdy zaszło słońce? Co się stało z kwiatkami? Co zrobiły wróbelki?
Co się pojawiło na niebie? Co lalki powiedziały Trampolinkowi?
Co Trampolinek powiedział zabawkom?

Nauka na pamięć rymowanek z opowiadania. Ćwiczenie pamięci.

„Ciemna noc po jasnym dniu idzie z koszem pełnym snów. Kołysanki płyną z gwiazd, każda inną bajkę zna.”

Zadania do wykonania:

Zadanie z języka angielskiego: przypomnienie piosenki „One little finger…”

link do piosenki

Dziecko próbuje się przedstawić.
Mam na imię… Jestem chłopcem/dziewczynką

My name is ... I'm a ... - English ESL Worksheets