„Przyjaciel” – słuchanie wiersza M. Terlikowskiej:
Jak miło misia wziąć do ręki!
Jest taki ciepły, taki miękki.
Miś lubi wszystko, co i wy:
śmieszne mruczanki, bajki, gry.
A z kim wieczorem zasypiacie?
Z misiem, bo to wasz przyjaciel!

Rozmowa kierowana pytaniami:
– O kim jest mowa w wierszu?
– Dlaczego dzieci lubią misie?
– Co lubi miś?
– A co ty lubisz?

Zabawa: „Gesty przyjaźni”:
Rodzic pyta dziecka, czy zna gesty przyjaźni. Dziecko prezentuje te, które zna, rodzic podpowiada w razie konieczności.

„Misie” – zabawa ruchowa:
Dziecko porusza się w różnych kierunkach. Na hasło: Misie! – chodzi na czworakach.

„Co lubisz?” – zabawa słowna:
Rodzic prosi dziecko, by powiedziało, kto jest jego ulubionym bohaterem z bajki czytanej bądź oglądanej. Jakie jest ulubione danie. Ulubiony kolor itd.

„Koncert życzeń” – śpiewanie znanych piosenek:
Wybieranie przez dzieci ulubionych piosenek z poznanych w przedszkolu i nie tylko. Poniżej kilka propozycji znanych piosenek:

dwa misie

piosenka Boogie Woogie

link do piosenek

Zadanie dodatkowe dla chętnych:

Język angielski – Shapes (kształty)

Kindergarten Shapes Worksheets - Circles #kindergarten #kindergartenmath #shapes #geometry #mathworksheets #shapesworksheets #kindergartenworksheets

Color the circles – pokoloruj koła