„Takie prawo mam!” – słuchanie wiersza A. Frączek:
Jeśli chcę, to śpiewam sobie
i z kartonów bęben robię,
potem w bęben ten: bam, bam!
Takie prawo mam!
Jeśli chcę, to po cichutku
tłum maluję krasnoludków,
w tajemnicy, całkiem sam…
Takie prawo mam.
Jeśli chcę, to biegam z Frankiem,
brykam z kotem, z psem i z Jankiem
albo z Antkiem w berka gram
– takie prawo mam!
Jeśli chcę, to pytań gradem
zasypuję cioć gromadę,
bo chcę wszystko wiedzieć sam
– takie prawo mam.
Raz wygrywam, raz przegrywam,
lecz nikogo nie przezywam,
nawet kota ani psa…
Każdy prawa ma!

Rodzic wyjaśnia, co to są prawa dziecka. Następnie zadaje dziecku pytania, a ono dopowiada tak lub nie:
– Czy każdy ma prawo śpiewać?
– Czy każdy ma prawo grać na bębenku?
– Czy każdy ma prawo malować?
– Czy każdy ma prawo podrzeć rysunek kolegi / koleżanki?
– Czy każdy ma prawo bawić się?
– Czy każdy ma prawo uderzyć koleżankę / kolegę?
– Czy każdy ma prawo zadawać pytania?
– Czy każdy ma prawo przezywać kolegów / koleżanki?
– Czy każdy ma swoje prawa?

„Śmieszne figurki” – zabawa ruchowa:
Dziecko tańczy do wesołej piosenki. Na przerwę w muzyce zatrzymuje się i robi śmieszne pozy. Stara się stać w bezruchu do momentu, gdy znów zabrzmi muzyka.

piosenka do zabawy ruchowej

„Muzyką malowane” – zabawa muzyczno-plastyczna:
Dziecko siada przy stoliku, gdzie ma przygotowaną kartkę i kredki.
Przy słuchaniu muzyki rysuje dowolne formy, z jakimi kojarzy mu się ta muzyka – kropki, linie, fale itp. Co jakiś czas rodzic robi przerwę w odtwarzaniu, by dziecko mogło zmienić kolor kredki.

muzyka do zabawy plastycznej

Karta pracy:

Nowe przygody Olka i Ady. Czterolatek. Poziom A+. Karty pracy cz.1 ...

Dla chętnych:

BLOG EDUKACYJNY DLA DZIECI: ORIENTACJA PRZESTRZENNA - KARTA PRACY