„Bajkopisarz” – wiersz Z. Dmitrocy
Pisarz bardzo lubi ciszę,
Wtedy dobrze mu się pisze.
Teraz już nie skrobie piórem,
Tylko stuka w klawiaturę.

Rodzic zadaje pytania:
Czym zajmuje się pisarz?
W jakiej atmosferze lubi pracować pisarz? Dlaczego?
W jaki sposób, czym pisali pisarze dawniej?
W jaki sposób, na czym pisarz pisze w obecnych czasach?

„Rekwizyty” – do której bajki pasują rekwizyty przedstawione poniżej?

Jabłko - Zdjęcia i ilustracje - iStock
Wilk Rudy - Zdjęcia i ilustracje - iStock
Piernik świąteczny - Niska cena na Allegro.pl

„Układamy książki na półkach” – zabawa dydaktyczna. 
Dziecko dostaje sznurek. Układa ją w linii poziomej przed sobą. W kilku miejscach na dywanie leżą pocięte kartki (mogą być kolorowe gazety, pocięte na mniejsze prostokąty) lub inne elementy w kształcie prostokątów lub kwadratów – 10 dla dziecka. Rodzic proponuje zabawę w układanie książek na półce. Zadaniem dziecka jest przyniesienie i postawienie tylu książek na półce, ile powie rodzic.
Np. Przynieś 2 książki. Przynieś 1 książkę. Ile teraz jest książek na półce? Przynieś 2 książki. Policz wszystkie książki na półce. Przynieś 1 książkę. Policz książki na półce. Ile ich jest? (6). Klaśnijcie 6 razy. Podskoczcie 6 razy. Pokażcie 6 paluszków. Przynieś tyle samo klocków i ułóż je nad książkami.

„Bajkowe puzzle” – ułóż i przyklej na dużych kartkach pocięte (według uznania rodzica) obrazki z bajek:

03.10.2015r. - Próba przedstawienia "Czerwony Kapturek ...
Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków – scenariusz ...
Pinocho – Blog de Lectura Didáctico

Zadanie z języka angielskiego: pokoloruj owoce